اساسنامه سازمان مدارس غیردولتی به دولت ارائه شد

دبيرستان پسرانه غير دولتي آذربايجان دوره ي دوم در شهر تبریز - شماره تماس ۳۴۴۳۶۷۹۸ و 09910846158

اساسنامه سازمان مدارس غیردولتی به دولت ارائه شد

۱,۱۰۹ بازديد
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش خبرداد:

اساسنامه سازمان مدارس غیردولتی به دولت ارائه شد/ کمک به مؤسسات مدارس غیردولتی

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از ارائه اساسنامه این سازمان به دولت خبرداد، گفت: با ایجاد صندوق به مؤسسات مدارس کمک کنیم.
 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش به نقل از خبرگزاری فارس، مرضیه گُرد اظهار داشت: از زمان لازم الاجراشدن قانون مدارس غیردولتی در بهمن ماه 95، اغلب آیین‌نامه‌هایی که نیاز به مصوبه شورای سیاستگذاری دارند، انجام شده و اساسنامه سازمان مدارس غیردولتی نیز به دولت تقدیم شده است تا اقدام اولیه در کمیسیون اجتماعی دولت انجام شود؛ همچنین آیین‌نامه استقرار مدارس و واگذاری ساختمان‌های مازاد مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اساسنامه کمک به مؤسسان غیردولتی به دولت ارائه شده است، افزود: این اساسنامه 2 هدف عمده را دنبال می‌کند؛ اول اینکه با مشارکت غیردولتی و مؤسسان در ایجاد تسهیلات ساخت و احداث بنا اقدام شود و دومین هدف کمک به تکمیل و راه‌اندازی بناهایی نیمه‌ساز و تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌هاست.

گُرد ادامه داد: اهداف فرعی این صندوق کمک به پرداخت بیمه معلمان با اولویت مناطق محروم و کمک به پرداخت شهریه دانش‌آموزان نیازمند و مستعد است که امیدواریم بعد از طی روند اداری محقق شود.

وی بیان داشت: امکان توانمندسازی معلمان مراکز و مدارس غیردولتی در کنار دوره‌های آموزشی معلمان دولتی نیز فعال شده است و امیدواریم شاهد حضور این معلمان در گروه‌های آموزشی به استناد ماده 6 ضرایب اختصاصی گروه‌های آموزشی شورای عالی نیز باشیم تا کیفیت‌بخشی به معنایی واقعی برای تمام مدارس انجام شود.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس ماده 2 قانون تمامی مدارس غیردولتی مطابق با اهداف و دستورالعمل‌‌های آموزش و پرورش اداره می‌شود بنابراین شرایط همانند مدارس دولتی بود و ماهیت متفاوت ندارد و طبق ماده 23 قانون به‌کارگیری کادر اداری و آموزشی بر اساس ضوابط آموزش و پرورش است؛ در نتیجه ورود افراد متفرقه به عناوین مختلف مجاز نیست چراکه مدرسه دارای هویت تعلیم و تربیتی بوده و برای ورود به آن سازمان‌های مربوطه نیز باید با همکاری آموزش و پرورش اقدام کنند.

وی با بیان اینکه مدارس غیردولتی درخصوص عوارض ساخت و سازو نوسازی در حکم مدارس دولتی تلقی می‌شوند، ادامه داد: رعایت آیین‌نامه استقرار فضا که نیاز به تأییدیه سازمان نوسازی دارد مورد توجه بوده و برخی نهادها همچون بهداشت برای نظارت حق ورود ندارند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.