بهترين دبيرستان غيردولتي تبريز

دبيرستان پسرانه غير دولتي آذربايجان دوره ي دوم در شهر تبریز - شماره تماس ۳۴۴۳۶۷۹۸ و 09910846158

بهترين دبيرستان غيردولتي تبريز

۱,۳۶۶ بازديد
بهترین دبیرستان غیردولتی در شهر تبریز کدام مدرسه است؟

برای یافتن پاسخی مناسب با تعدادی از دانش آموزان و  والدینشان در سطح شهر تبریز گفتگو کرده و نظرآنها را جویا شدیم. به طور کلی نظر واحدی برای انتخاب بهترین دبیرستان غیردولتی در تبریز وجود نداشت و هر کدام از پاسخ دهندگان، با ذهنیت خودشان، بهترین دبیرستان غیردولتی را معرفی می کردند. 

هر چند در بیان علل انتخاب هم چندان مصمم نبودند و با چند سوال و جواب، می شد نظرشان را تغییر داد. بنابر این ما با تنوع نظرات مختلف در انتخاب بهترین مدرسه غیردولتی مواجه شدیم. برخی از این نظرات را با شما به اشتراک می گذاریم تا بعد از آن به نتیجه ای برسیم.

برخی از نظرات اولیا و دانش آموزان در انتخاب بهترین دبیرستان در تبریز

1) مدرسه ای بهترین است که آمار قبولی کنکور بالایی دارد
2) مدرسه ای بهترین است که مجهز به امکانات و تکنولوژی های نوین می باشد
3) مدرسه ای بهترین است که محیط آن سالم باشد
4) مدرسه ای بهترین است که به شاگردان نمره قبولی بدهد!!
5) مدرسه ای بهترین است که اندازه کلاسهایش مناسب و دارای محیطی با نشاط باشد
6) مدرسه ای بهترین است که دارای تقویم آموزشی و برنامه اجرایی سالانه قدرتمند داشته باشد
7) مدرسه ای بهترین است که رفتار کادر اجرایی و دبیران آن با دانش آموزان و اولیا مناسب باشد و موجب سرخوردگی دانش آموز نشود
8) مدرسه ای بهترین است که معلمان و عوامل آموزشی دارای سطح سواد کافی بوده و از اطلاعات بروزی برخوردار باشند
9) مدرسه ای بهترین است که  دارای امکانات آموزشی و آزمایشگاهی مناسب باشد

همانطور که می بیند با دامنه ی وسیعی از انتظارات در بین والدین و دانش آموزان برای معرفی یک مدرسه خوب مواجه هستیم. واقعیت این است که با شرایط موجود در کشورمان ایجاد مدرسه ای که بتواند تمامی این انتظارت را برآورده کند، وجود ندارد. و از طرفی مدرسه ای که تمامی این امکانات را (البته به غیر از ردیف 4) بتواند ارائه کند، دارای شهریه ای هنگفت بوده که توان پرداخت آن در بین بخش اعظمی از اولیا وجود ندارد. و یا اگر دولتی بوده و پول کمتری می گیرد، انواع پیش شرط ها را برای ثبت نام دارد که عملا امکان ورود به مدرسه را غیرممکن می سازد. 

یک نکته ی بسیار مهم

متاسفانه یکی از مهمترین نکات برای یک مدرسه ی خوب، از چشم والدین و دانش آموزان پنهان مانده است و توجهی به آن نمی شود. 
به نظر نگارنده ی متن، مدرسه ای که نتواند برای آینده ی کسب و کار دانش آموزانش برنامه داشته باشد، هر امکاناتی هم داشته باشد، نمی تواند آینده ی شغلی دانش آموزانش را تضمین کند. با روال فعلی، شاهد تراکم ادواری در رشته های درسی هستیم. برای مثال، چند سالی است که رشته های تجربی مورد پسند والدین و دانش آموزان قرار گرفته اند و حداکثر تا ده سال آینده، شاهد فارغ التحصیلان بیکار این رشته خواهیم بود. همانطور که در رشته ریاضی در سالهای گذشته تجربه شد. یا در رشته ی انسانی که شاهد هستیم.






پس چاره چیست؟

اگر ما نتوانیم برای آینده ی کسب و کار دانش آموزان، برنامه ای موثر پیاده کنیم، آمار قبولی در کنکور که بیشتر مدارس از آن برای تبلیغ خود با بنرهای بزرگ بهره می برند، این آمار قبولی فقط به درد تبلیغ مدرسه می خورد و اندک دانش آموزان در بین قبول شدگان موفق به کسب درآمد از رشته ی ای خواهد شد که در دانشگاه تحصیل می کنند.

دبیرستان غیردولتی آذربایجان علاوه بر تامین فضای آموزش با نشاط و استاندارد و کادر آموزشی مجرب ، با بها دادن به این رویکرد، نسبت به ایجاد کارگاههای کسب و کار و کارآفرینی اقدام کرده است. این کارگاهها رایگان بوده و هدف از تشکیل آن، روشن کردن آینده ای مبهم برای دانش آموزان و والدین آنهاست. نفع این کارگاهها برای دبیرستان غیردولتی آذربایجان، پرورش دانش آموزانی است که با اهداف روشن وارد دانشگاه شده و موجب افتحار این مدرسه خواهند شد. انشاالله.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.